21 juli Jackson

Click for Jackson, Wyoming Forecast

Overnachting: Ranch Inn
Kosten: 127 dollar (incl tax)
Afstand: 321 mijl

We staan laat op. Ontbijten doen we bij Perkins - dit is een van de weinige BestWesterns waar geen ontbijt inbegrepen is - misschien omdat hier een restaurant bij zit? We checken nog even onze mail en pas om half 11 rijden we weg.
Jackson is niet zo ver, dus we hebben nog wel tijd om via Craters of the Moon te rijden. We nemen een binnenweg. Dit deel van Idaho is vrij vlak, en er is veel landbouw. We zijn een paar mijl onderweg als we bij wegwerkzaamheden komen. We worden een zandweg opgewezen. We moeten een mijl die kant oprijden, dan een mijl naar het noorden en dan weer een mijl terug naar de weg.
We rijden tussen de landbouwgronden. Het begint te regenen. Blijkbaar is regen niet zo gebruikelijk hier want er staan overal sproei-installaties. Maar ook buiten de besproeide stukken land is het aardig groen, het doet nogal Europees aan.

We hadden een rechtstreekse weg van Burley naar Craters of the Moon op de kaart gezien , maar als we op een gegeven moment een spoorlijn oversteken verandert de weg in een gravelroad. We hebben geen zin om 50 mijl over een gravelroad te rijden, we keren om en nemen de verharde weg langs het spoor, dus rijden we een stukje om, maar wat waarschijnlijk een stuk sneller is.

Bij Craters of the Moon brengen we eerst een bezoek aan het Visitor Center. Dan volgen we de route door het park. Het is een rondweg, met zo hier een daar een zijweg, en regelmatig zijn er parkeergelegenheden waar vaak ook een wandelpad is. Het landschap is vreemd en indrukwekkend, zwart en onbegaanbaar met allemaal brokken lava. Weinig begroeiing maar toch zie je hier en daar bloemen, en zelfs wat bomen.

We beklimmen een grote zwarte heuvel. Verderop bekijken we een rare formatie met een soort put waar in de diepte nog sneeuw blijkt te liggen. Martin en Marijke lopen ook nog naar een grot. Judith en ik zoeken en bankje op – het is zo nu en dan even droog – en maken nog wat foto’s.

Als we uitgekeken zijn rijden we verder, richting Wyoming. Bij Arco zien we een berg die helemaal vol geschilderd staat met nummers, waarom? geen flauw idee. Vermoedelijk houden ze hier van nummers want ook de wegen hebben vaak meerdere nummers.

Vanuit Arco rijden we richting Jackson. Er zijn twee mogelijkheden, een noordelijke weg die door de bergen over de Teton Pass gaat (de 31), en eentje die er onderlangs gaat, de 26. Het weer is nu nog slechter, de lucht is donker, dus we besluiten niet door de bergen te gaan.

We zien regelmatig de Snake River lopen. Als we op de 89 komen zitten we op een stuk dat we al eens in omgekeerde richting hebben gedaan. Het is een mooie route tot in Jackson. In Jackson vinden we de Ranch Inn gemakkelijk (allemaal met de MartinMartin). Van buiten ziet het motel er vrij simpel uit, maar de kamer is een verrassing. Geweldig ruim, koelkastje erbij, prima!

Het weer klaart iets op, gelukkig is het droog als we gaan eten. Ik heb een paar restaurants opgeschreven waaronder de Bunnery. Hier staat echter buiten een enorme rij te wachten dus we lopen verder, ondertussen genietend van het dorp en de fraaie (en dure) winkels. Het blijkt niet mee te vallen om iets te vinden waar we allemaal zin in hebben; Thais valt af voor Martin en Marijke, en ik heb eigenlijk geen zin in pizza, maar gelukkig is er ook nog Mexicaans en we belanden bij de Merry Piglets. Hier ook een rij buiten, en als we informeren blijkt het zo’n 3 kwartier te duren. We besluiten toch maar er voor te gaan, het ziet er leuk uit, en het is nog droog, we melden ons aan en daarna gaan we verder met onze verkenningstocht van Jackson. Het is een erg toeristisch plaatsje maar wel leuk.

Als we na een ruim half uur terug komen, zijn we al vrij snel aan de beurt.
Het eten is prima, en met 62 dollar ook niet echt duur. Gelukkig ook voldoende keus uit vegetarische gerechten, dat is toch wel vaak een probleem. Op onze kamer nog even een spelletje boggle, ook nog even hartenjagen, en dan naar bed

Uitgaven
Ontbijt: 40 dollar
Avondeten: 62 dollar

Paula zei

hoi, veel plezier in de Ranch inn, we zijn daar van zaterdag op zondag geweest, dus vanmorgen weer vertrokken.
Vanochtend ijkoud en regen,maar zaterdag was het prachtig, hopelijk wordt het weer gauw beter.
Veel plezier verder, ik heb niet zo veel tijd om weblogs te lezen maar dat komt wel weer als ik thuis ben.
groetjes paula

Riet zei

Hallo Familie

Hoe is die daar genieten jullie, en hoe was Tom Jones! de meiden moeten de hele dag zijn liedjes aanhoren. Hier is het net herfst regen regen en nog eens regen.
Geniet er van ik lees het wel, hier niest bijzonders.
Groetjes Theo en Riet

Marjan (hekkie) zei

Hallo M&M,
Ik volg jullie al een poosje en zat te wachten op een update die maar niet kwam. Ik kom er net achter dat niet elke dag ingevuld is en ik heb dus niet verder gekeken dan mijn neus lang is...
Leuk om jullie verslag te lezen en ik blijf jullie volgen.