4 augustus Las Vegas

Overnachting: Flamingo
Kosten 110 dollar.
Gereden: 208 mijl

Weer een zelfgemaakt ontbijt vandaag, met koffie uit het winkeltje bij het hotel. Ze hebben hier Starbucks koffie, en verschillende broodjes, sapjes, melk en gekookte eieren. We genieten zo lang mogelijk van onze prachtige kamer, en pas om 11 uur rijden we weg.

Bij St George tanken we, en dan verder naar het zuiden. We komen door een klein stukje Arizona – de klok kan weer een uur terug - en dan zijn we weer in Nevada.
Vanaf de I15 nemen we de afslag bij Overton om naar Valley of Fire te rijden. Een prachtig maar vrij onbekend State Park vlakbij Las Vegas, waar we nog nooit geweest zijn.

We maken hier wat fotostops, onder ander bij de inmiddels dankzij het Alles Amerika forum beroemde picknickplaats onder de rots (de enige picknickplaats in de schaduw) en rijden tot aan het visitor center. Terug langs de 167 die parallel aan Lake Mead loopt, en dan via de 147 naar Las Vegas. Het landschap hier doet wat aan Death Valley denken.

We rijden nu via North Las Vegas de stad binnen en missen de afslag naar de I15. Uiteindelijk komen we er toch weer op – de strip is het makkelijkst vanaf de snelweg te bereiken. Als we eenmaal weer op de I15 zitten hebben we de afslag voor Flamingo snel gevonden. We kunnen aan de achterkant naar de parkeergarage rijden waar we een aardig eind omhoog moeten voor we een plaatsje hebben.
We hebben een Go Luxury kamer, en dat blijkt een prachtige kamer te zijn, met uitzicht over de Strip (met onder andere de fonteinen van Bellagio), vanaf het bed bedienbare gordijnen, en een tv scherm in de spiegel in de badkamer. Geweldig!

De rest van het hotel is wel aan een opfrisbeurt toe, maar ach, we zullen daar niet veel tijd doorbrengen. We gaan eerst zwemmen in het enorme zwembad. Jammer voor de kinderen is de glijbaan afgeloten, maar we vermaken ons prima. Na het zwemmen gaan we eten bij het buffet.
Daarna maken we nog een wandeling over de Strip, richting Treasure Island. Het is de hele dag al bewolkt, en veel minder warm dan we gewend zijn van Las Vegas. Wel heel plezierig.