27 juli Moab

Click for Moab, Utah Forecast

Overnachting: Big Horn Lodge
Kosten: 101 dollar (incl tax)
Gereden: 270 mijl

Het motel heeft een erg eenvoudig gratis ontbijt. De kinderen hebben er geen zin in en blijven liever wat langer in bed liggen, dus Martin en ik ontbijten met z'n tweeën.
Om 10 uur rijden we weg. We zitten vlakbij de I70, die we helemaal volgen tot Cisco.
Al vanaf het begin is het uitzicht vanaf de I70 mooi; eerst groene heuvels en een smal riviertje langs de weg. Na een tijdje verandert het landschap - meer rode rotsen en minder glooiende heuvels.
Als er een viewpoint komt stoppen we. Er staan al veel auto's tot onze verbazing, maar als we dichterbij komen zien we dat het allemaal verkopers zijn, die hun sieraden en aardewerk uitgestald hebben op de stoep naast het parkeerterrein. We lopen wat rond en maken foto's - het uitzicht is geweldig. Aan een kant een rood, desolaat landschap, en aan de andere kant witte ronde rotsen, met zo hier en daar gaten erin, alsof het ramen zijn.

Een paar mijl verderop is er weer een viewpoint en vlak daarop weer. We stoppen overal. Vooral de eerste en de laatste stop vinden we de moeite waard.

We rijden de afslag naar Moab voorbij omdat we ook nog de scenic bywy SR 128 willen rijden. Deze loopt vanaf de I70 bij Cisco naar Moab, langs Castle Valley. Dit is een prachtige route. Halverwege is er een dirt road naar Fisher Tower waar ook nog een paar mijl gelopen moet worden. Daar heeft niemand puf voor met deze hitte, dus we rijden door en slaan af bij de La Sal Mountain loop. Deze weg wordt steeds smaller en na een aantal mijl besluiten we terug te rijden. De uitzichten zijn schitterend.

Op de 191 gaan we eerst rechtsaf om naar het visitor center bij Arches te gaan waar we naar de Fiery Furnace walk informeren. De ranger waarschuwt voor alle mogelijk gevaren en laat foto's zien van lastige stukken. Goede schoenen zijn noodzakelijk en enige lenigheid is een vereiste. Martin en Judith zien het niet zo zitten maar ik wil het graag doen, dus na enig overleg besluiten we ons toch maar op te geven. We kunnen nog kiezen tussen de volgende middag om 4 uur of de dag erna om 9 uur 's morgens. 's Ochtends lijkt ons het beste dus we geven ons op voor de ochtendtour.

Ons motel ligt aan de Main Street in Moab. Het is een prima kamer, met koelkast en magnetron. De airco werkt goed en dat mag ook wel want volgens het weerbericht blijft het de hele week in de 100 graden Fahrenheit.
Schuin tegenover het motel ligt een supermarkt waar we weer wat fruit, brood etc inslaan. De prijzen vallen weer tegen, we kopen voor 64 dollar.
Om een uur of 5 lopen Martin en ik naar de camping die tegenover ons motel ligt om te zien of Jerry en Diana er zijn. Jerry is een collega van mij, en ze rijden met hun kinderen met een camper door het zuidwesten. We hebben afgesproken in Moab naar elkaar uit te kijken. We worden al snel gespot als we tussen een rij campers doorlopen. Het blijkt dat zij ook net bij de Bighorn Lodge hebben gekeken, maar omdat wij boodschappen aan het doen waren liepen we elkaar daar mis.
We drinken wat en horen hun ervaringen. We besluiten met z'n allen te gaan eten bij de Moab Brewery - ik had thuis op internet al gezien dat daar een ruime keuze was in vegetarische gerechten. Het blijkt een goede keus. We moeten wel even wachten voor we aan tafel kunnen, maar als we eenmaal zitten komt het eten heel vlot. Gelukkig wordt het snel minder druk en kunnen we lekker lang na blijven tafelen.